Dobré zprávy - Prodávej!


Na burze je možné všechno a tak ani tento výstřelek není výjimkou. Také jste už zažili, že vyjde naprosto skvělá zpráva a akcie se zachovaly zcela iracionálně a začaly klesat? Kdo by to neznal. Je to přece burza. Tak úžasná, nevyzpytatelná a přesto se ji snaží každý zdolat.

Není divu. Vždyť burza je jedno z mála spravedlivého prostředí, které je možné v moderním světě nalézt. Říkáte si, co to povídám? Že i zprávy a burza samotná může být zkorumpovaná? Všechno je možné, stejně tak, jako auto na výrobní lince nemusí být bez závad, jak se jeví a přesto se pouze vlastní svobodnou vůlí rozhodneme si jej koupit. Stejně tak se svobodně rozhodujeme i na burze.

Je tamta zpráva nepravdivá? Přehnaná nebo dokonce lživá? Možná je, ale já mám vždy svobodnou vůli pro to na takovou zprávu reagovat a stejně tak mám svobodnou vůli užít pravidla pro obchodování, které v případě negativního vývoje udělají to stejné, jako kdyby ona zpráva byla pravdivá. Nehledejme však za vším podvod a držme se primárně toho, že většina zpráv jsou pravdivé informace a v ekonomickém prostředí také podložené nějakými čísly.

Jak je tedy možné, že přijde silně pozitivní zpráva a akciový trend se přetočí v negativní sentiment? Nováček jistě tápe, ale zkušený obchodník to zná jako své boty. „Sell the news“ - „Prodávej zprávy“ a je úplně jedno, jestli dobré nebo špatné. Prostě prodávej! Prodávej všechno! (Samozřejmě, že jsou zde míněny pouze ty dobré, protože na špatné zprávy logicky trh reaguje poklesem, i když to také nemusí být pravidlo, také je může ignorovat).

V článku chci spíše tímto nabudit důležitost slova „prodávej“ a ukázat „alarming“, který vzniká v danou chvíli mezi znalými tradery. A proč? Protože už všechno je venku a nic nového v blízké době nepřijde. Nic omračujícího nebo většího, než tato super zpráva nebude a tak není důvod, proč by akcie šly nahoru. To je paradox, co?

Ano, to je burza v celé své prosté kráse. Ojedinělá, toliko vzrušující a fascinující jako žádné jiné obchodní prostředí. Výraz „Sell the news“ je ve své podstatě úzce spojen s fenoménem „Buy the Rumor“ - „Kupuj fámy“, o kterém píšu v dalším článku: Akcie letí nahoru a vy nevíte proč? Američané nakupují drby!

Autor: Lucie Hron